PISANIE PRAC

Piszemy prace na zamówienie. Każda z prac przygotowywana jest indywidualnie na zamówienia dla klienta. Nasz kadra zmierzy się z każdym polonistycznym tematem. Więcej informacji:

INFO

ŚCIĄGI WYDRUKOWANE

Opracowaliśmy unikalne zestawy ściąg. Są to gotowe, wydrukowane komplety ściąg, które zostały przygotowane na bieżącą maturę. Więcej informacji o ściągach:

MATURA CD

Dzięki naszej płycie bez problemu przygotujesz się do matury. Na CD umieściliśmy gotowe wypracowania, opracowania, powtórki epok oraz wiele dodatków i bonusów, które pomogą Ci przygotować się do matury. Więcej informacji na temat wypracowań:

INFORMATOR

Strona główna » Matura cd » Ściągi z polskiego wypracowania z polskiego » Wypracowania z polskiego - spis  »  

>>>Kup "matura cd" !!!<<<

 

Wypracowanie to zostało zamieszczone automatycznie poprzez przekonwertowanie plików DOC na TXT. Skutkiem czego niektóre wypracowania są zamieszczone w nieestetyczny sposób za co bardzo przepraszamy wiąże się to z brakiem tabel i formatowania tekstu w plikach txt jak to ma miejsce w oryginalnych plikach doc zamieszczonych na płycie. Zamieszczone wypracowanie jest jedynie elementem informacyjnym i potwierdzającym wielkość naszego zbioru.


Poniżej przedstawione jest jedynie początkowa część wypracowania
znajdującego się na matura cd.
Oczywiście nie przedstawiamy całości
w celu zabezpieczenia się przed kopiowaniem.



Od antyku do pozytywizmu. Ustosunkuj się do stwierdzenia: Współczesny człowiek powinien znać Biblię nie tylko ze względów religijnych. Różne sposoby nawiązań do Biblii w literaturze współczesnej. Gatunki literacki w Biblii. Wybrane zilustruj przykładami. Miłość człowieka najważniejszym przesłaniem Biblii. Uzasadnij temat w odwołaniu do Nowego Testamentu. Motywy mitologiczne, ich funkcja artystyczna w znanych Tobie utworach literackich. Wielkość i tragizm bohaterów Homera i Sofoklesa. Najistotniejsze cechy teatru antycznego. Uwzględnij środki, jakimi posługiwał się i funkcje jakie pełnił. Na czym polega tragizm w dramacie antycznym ? Średniowieczna pieśń maryjna - Bogurodzica a Lament świętokrzyski . Znacznie Bogurodzicy dla kultury polskiej. Artystyczne i językowe wartości Bogurodzicy . ( Wskazana pamięciowa znajomość tekstu ). Bohater literacki średniowiecza w Twojej ocenie. Motywy średniowieczne we współczesnej poezji polskiej. Jakie wartości dostrzegasz w świeckich zabytkach litertury średniowiecznej ? Przedstaw świat wartości człowieka średniowiecza i renesansu na wybranych przykładach. Tradycje antyczne i polskie realia w twórczości J. Kochanowskiego. Stosunek osoby mówącej do świata we Fraszkach J. Kochanowskiego lub Bajkach I. Krasickiego. Treny Kochanowskiego wobec konwencji gatunku. Dom i świat w twórczości M.Reja i Kochanowskiego. Miłość - jako temat poezji J.Kochanowskiego i J.A.Morsztyna. J.Kochanowski i M.Sęp-Szarzyński o miejscu człowieka w świecie. Człowieczy los w poezji M.Sępa-Szarzyńskiego i J.Kasprowicza. Renesansowy wzorzec szczęśliwości ziemiańskiej w wybranych utworach epoki. Na przykładzie wykaż związki literatury staropolskiej z dorobkiem twórców europejskich. Oceń dorobek lieracki renesansu w zakresie gatunków i form wersyfikacyjnych. Jaki model życia proponowali pisarze XVI w. ? Omów na wybranych przykładach literackich. Sarmata o sobie - inni o Sarmacie w wybranych utworach literackich różnych epok. Małe formy poetyckie (epigramat, fraszka, bajka) w literaturze dawnej. Czy Twoim zdaniem zawierają one treści o charakterze uniwersalnym ? Spory o barok. Jakich znasz pisarzy tej epoki, jakie problemy, niepokoje, wartości znajdujesz w ich utworach ? Tematy, nastroje i koncepty liryki barkokowej. Czy dzieła Moliera mogą bawić współczesnego widza ? Wskaż w twórczości I.Krasickiego tematy, problemy i zjawiska bliskie, Twoim zdaniem, człowiekowi XX w. ( zobacz j.polski ) Wady społeczne odzwieciedlane w renesansowej fraszce i oświeceniowej bajce. Skąd popularność tych gatunków w wymienionych epokach ? I.Krasicki jako obserwator i krytyk społeczeństwa XVIII w. Motyw odpowiedzialności obywatelskiej w literaturze politycznej polskiego oświecenia. Zdefiniuj pojęcie wolterianizmu i wskaż jago obecność nie tylko w opowiastkach Woltera. Wykorzystując znane Ci utwory, scharakteryzuj dydaktyczną funkcję polskiego oświecenia. Trzy kręgi tematyczne w liryce F. Karpińskiego. Wyjaśnij, dlaczego pisarez epoki oświcenia najchętniej wypowiadali się w takich gatunkach jak: komedia, satyra, bajka. Ludowość ballad A.Mickiewicza. Dziady cz. III - tragizm bohatera czy tragizm narodu ? Twoja interpretacja Wielkiej Improwizacji. Na podstawie treści III cz. Dziadów Mickiewicza rozwiń myśl zawartą w słowach Piotra Wysockiego: Nasz naród jak lawa... Bohaterowie romantyczni w poszukiwaniu celu życia na przykładzie III cz. Dziadów i Kordiana . Polski bohater romantyczny i jego przeobrażenia w utworach A.Mickiewicza. Buntownicy czy szaleńcy, czyli o bohaterze polskiego romantyzmu. Cechy dramatu romantycznego na wybranym przykładzie. Rola poezji i poety w utoworach literackich romantyzmu. Poeta jako bohater literacki w utowrach romantyków. J.U.Niemcewicz powiedział o epopei A.Mickiewicza: W tym dziele narodowość polska nie zginie . Jak rozumiesz tę myśl ? Różne widzenie świata szlacheckiego w Panu Tadeuszu . Polemika z romantycznym modelem miłości w Ślubach panieńskich A.Fredry. Określ osobowość A.Mickiewicza lub J.Słowackiego, twórcy i człowieka swojej epoki. Kordian Juliusza Słowackiego jako dramat romantyczny. Motyw powstania listopadowego w utworach A.Mickiewicza lub J.Słowackiego. Twórczość Słowackiego jako głos w dialogu romantyków na temat narodu i poezji. Słowacki o sobie i swojej twórczości w znanych lirykach. C.K.Norwid - romantyk czy twórca, który przerósł epokę ? Wielcy ludzie i wielkie idee w liryce C.K.Norwida. Rozprawa Z.Krasińskiego z romantycznym poetą i romantyczną poezją w Nie-Boskiej komedii . Tragizm jednostki i tragizm dziejów w Nie-Boskiej komedii Z.Krasińskiego. Ulubione gatunki literackie epoki romantyzmu. Scharakteryzuj dwa przez siebie wybrane. Sonet jako gatunek literacki. Omów na przykładzie wybranych utworów Mickiewicza i Staffa. Moja interpretacja haseł romantycznych zawartych w poezji wielkich wieszczów. Elementy autobiograficzne w twórczości wybranego poety. Najbliższy Ci poeta romantyczny. Uzasadnij wybór. Kult uczucia w poezji romantycznej. Orientalizm w twórczości romantyków. Omów zjawisko na dowolnie wybranym przykładzie. Czym różni się koncepcja służby Ojczyźnie w literaturze romantyzmu i pozytywizmu ? Wykażna wybranych przykładach literackich. Jakie przeżycie pokoleniowe ukształtowało generackę pozytywistów ? Jaki wyraz znalazło w ich twórczości ? Czy pozytywiści byli antyromantyczni ? Scharakteryzuj ich stosunek do ideałów poprzedniej epoki. Tradycje powstania styczniowego w znanych Ci utworach literackich. Nowy typ bohatera w programach i praktyce literackiej okresu pozytywizmu. Wymień dwie najważniejsze - według Ciebie - poweści pozytywistyczne. Uzasadnij wybór i scharakteryzuj wybrany utwór. Czy zadzasz sie, że Lalkę B.Prusa mażna nazwać powieścią o staconych złudzeniach ? Które określenie Lalki Prusa wydaje Ci sięnajtrafniejsze: powieść o miłości powieść o narodzinach polskiego kapitalizmu powieść panorama społeczna ? Uzasadnij swój wybór. W jakim sensie - na tle naszej literatury narodowej - Wokulski mógłby uchodzić za antybohatera literackiego ? Lalka Prusa to dla Ciebie powieść psychologiczna, realistyczna czy tendencyjna ? Uzasadnij stanowisko. Dlaczego powieść i nowela stały się gatunkami dominującymi w literaturze okresu pozytywizmu ? Galeria Sienkiewiczowskich postaci w Potopie . Ich plastyka i funkcje w utworze. Postacie kobiece w prozie pozytywistycznej. Dlaczego powieści polskiego pozytywizmu są chętnie filmowane ? Poezja w niepoetyckiej epoce, jej tematyka i gatunki. Jake ideały wyrażone w utworze Asnyka Do młodych i Odzie do młodości Mickiewicza są nadal aktualne i dlaczego ? Jakie miejsce wyznaczasz Konpnickiej w polskiej historii literatury ? Funkcje czasopism literackich w okresie pozytywizmu i Młodej Polski. Wskaż obecność programowych haseł pozytywistycznych w dziełach literackich. Powieść polska w kontekście eurpoejskim. Czy mieliśmy, Twoim zdaniem, polskiego Balzaka, Zolę czy Dostojewskiego ? Który z poznanych utworów romantycznych lub pozytywistycznych zaliczyłbyś do klasyki literackiej ? Część druga. Od Młodej Polski do współczesności. Jaką postawę wobec życia przyjęli artyści młodopolscy? Wyjaśnij na podstawie wybranych utworów poetyckich. Echa filozofii epoki fine de siecil w twórczości... Wskaż słowa klucze wspólne wybranemu nurtowi poezji młodo-polskiej (tekst). Podobieństwa i różnice w romantycznej i modernistycznej koncepcji poety i poezji. Liryka ...

 

>>>Kup "matura cd" !!!<<<

SZYBKA ŚCIĄGA








Lektury - spis. Jak pisać.

PRZYDATNE INFORMACJE

» bezpłatna powtórka przed maturą z WOS’u

» wiosenny semestr na Uniwersytecie

» internetowe warsztaty dla maturzystów

» salon edukacyjny Perspektywy 2011

» konkurs na najciekawszą trasę wycieczki

» weź udział w projekcie edukacyjnym

SZUKANE W PORTALU

» karta pracy tadeusz borowski odpowiedzi

» wiersz o roztargnionej królewnie

» czyje portrety znajdują się w gabinecie szymona gajowca

» spotkania z klasykami literatury wsip

» spotkania z klasykami literatury wsip

» życzenia urodzinowe w średniowiecznym stylu

więcej...

Ściągi, wypracowania, pisanie prac, prace na zamówienie, charakterystyki, prace przekrojowe, motywy literackie, opisy epok, ściągi i wypracowania z polskiego, historii, geogfafii, biologi, matura
www.e-buda.pl - ściągi i wypracowania

Copyright © 2011 e-buda.pl