|
Piszemy prace na zamówienie. Każda z prac przygotowywana jest indywidualnie na zamówienia dla klienta. Nasz kadra zmierzy się z każdym polonistycznym tematem. Więcej informacji:
|
|
|
Opracowaliśmy unikalne zestawy ściąg. Są to gotowe, wydrukowane komplety ściąg, które zostały przygotowane na bieżącą maturę. Więcej informacji o ściągach:
|
|
|
Dzięki naszej płycie bez problemu przygotujesz się do matury. Na CD umieściliśmy gotowe wypracowania, opracowania, powtórki epok oraz wiele dodatków i bonusów, które pomogą Ci przygotować się do matury. Więcej informacji na temat wypracowań:
|
|
|
Strona główna
»
Ściągi i wypracowania - drukowane
»
Drukowane ściągi z języka polskiego
»
Wypracowania z polskiego 86 - drukowane
Zamów gotowce z polskiego.
Komplet 86
- Absurd i brutalizm wojny ukazany w wierszu Tadeusza Różewicza pt. „Ocalony”.
- Naród bez państwa- problemy i dramaty ukazane w literaturze.
- Bohaterowie utworów Stefana Żeromskiego- dylematy moralne.
- „Dziełami wielkimi i moralnymi są tylko dzieła prawdy. Komentarz do słów Emila Zoli na podstawie wybranych utworów literackich.
- Dzieła XVIII wieku jako apel do czytelników.
- Bóg miłości i bóg śmierci w wybranych epokach literackich.
- „Forma jest zawsze funkcją idei” – korelacja pomiędzy wyborem określonych konwencji i gatunków literackich a tendencjami epoki. Twoje rozważania poprzyj przykładami literatury pozytywistycznej i modernistycznej.
- Samotnik i indywidualista- jednostka poszukująca własnej tożsamości.
- „Coś ty Atenom zrobił Sokratesie” C.K. Norwida- analiza wiersza.
- Demaskacja mitów narodowych w polskiej literaturze XIX lub XX wieku.
- „Jeszcze słychać śpiew i rżenie koni” - tradycje narodowo-wyzwoleńcze w literaturze i sztuce.
- Dylematy sztuki i obraz artysty XX wieku.
- Antyczny Achilles, średniowieczny Roland- wskaż bohatera XIX wieku.
- „Każdy z nas jest Odysem, co wraca do swej Itaki”- znaczenie słów Staffa. Refleksje na podstawie własnych przemyśleń i literatury.
- Okrucieństwo i zniszczenie jakie niesie ze sobą wojna w literaturze dawnej i współczesnej.
- Cierpienie i męczeństwo ludzkie w literaturze i sztuce.
- Ocena totalitaryzmu przez twórców literackich lat powojennych.
- Romantyzm- przeszłość czy teraźniejszość?
- Różne sposoby kreowania literakich par małżeńskich- od św. Aleksego do Ziembiewiczów.
- „Miasto przestrzeń znacząca, miejsce destrukcji, szansa rozwoju...” – rola tych słów w literaturze.
- „Miasto przestrzeń znacząca, miejsce destrukcji, szansa rozwoju...” – rola tych słów w literaturze. (2 wersja)
- Różnorodność postaci i postaw ludzkich w III cz. „Dziadów” lub „Lalce”.
- Umiłowanie życia i bunt wobec rzeczywistości. Rozważania na podstawie wybranych utworów literatury polskiej.
- Motyw zbiorowej zabawy (uczty, wesela, zgromadzenia)w dziełach literatury polskiej- przedstawienie i funkcja.
- Dom i życie rodzinne ukazane w literaturze polskiej.
- „Nic pożądańszego, a nic trudniejszego na ziemi jak prawdziwa rozmowa” Adam Mickiewicz.- kłótnie i waśnie pomiędzy ludźmi. Rozważania dotyczące słów poety, na podstawie literatury.
- „Nie wszystek umrę.”- funkcja literatury a budowanie uniwersalnego systemu mormalnego.
- „Nowoczesność nie ma nic wspólnego z datą publikacji.”- negacja bądź potwierdzenie słów na podstawie literatury.
- Umiłowanie bądź dezaprobata- różnice postaw wobec Boga i świata ukazane w lietaturze.
- Wierność tradycji i nowomoda- od naśladownictwa rzeczywistości do deformacji- literatura XX wieku.
- Literatura XX-lecia międzywojnneg- od realizmu do mityzacji.
- „Pierwowzory greckie bierzcie do rąk i czytajcie i w dzień i w nocy”- sposób dywagacji na temat polecenia Horacego.
- Kobieta piękna i szlachetna- przykłady lierackie.
- „Przeszłość nie wraca jak żywe zjawisko, jednak nie umiera.”- Adam Asnyk- analiza słów poety i odwołania do wybranych utworów literackich.
- Bohaterowie romantyczni- butni i ofiarni.
- „Poezjo! Jakie twoje imię? Tworząca? Cóż ty tworzysz? Siebie.”- możliwości kreacyjne J. Tuwima.
- Uległość i rewolta- dominujące postawy wobec Boga.
- Charakterystyka Polaków w literaturze romantyzmu.
- Wybierz i uzasadnij opinię: „Polska stwór nie do życia”. „Polska kraj, w którym zawsze ktoś przygarnie skrzywdzonego”.
- Justyny Orzelskiej kobiecy portret- porównaj do innych literackich postaci kobiecych.
- „Powieść jest to zwierciadło, które obnosi się po gościńcu”.- Twoje rozważania dotyczące słów Stendhala.
- Interpretacja myśli „Powołał mnie Pan na bunt.” na podstawie wybranych utworów.
- „Praca miernikiem wartości człowieka”- refleksje dotyczące ludzkiej pracy w oparciu o przykłady literackie z różnych epok.
- Życie osobiste czy służba dla kraju?- Twoje refleksje po lekturze literatury polskiej.
- „Świat to labirynt, teatr, sen...” - koncepcje istanienia świata ukazane w literaturze.
- Czy „Być człowiekiem to być odpowiedzialnym”? Zaneguj bądź poprzyj podaną tezę, w oparciu o znane utwory literackie i własne przemyślenia.
- „Przeszłość ocala, co jej potrzebne” (C.K. Norwid)- motywy biblijne i antyczne w literaturze polskiej.
- „Przeszłość wróci ideą, nie powróci sobą”. Spuścizna Biblii i Antyku w tekstach współczesnych.
- Literatura polska i radość życia w niej zawarta.
- Człowiek- Bóg, strefa sacrum- strefa profanum w literaturze średniowiecza, renesansu i baroku. Omów, nie stroniąc od kontekstów filozoficznych.
- Siły nadprzyrodzone w dramatach różnych epok.
- Patriotyzm w epoce romantyzmu i pozytywizmu- wybrane przykłady z literatury polskiej.
- Dialog z Bogiem- jaką rolę pełni w życiu człowieka.
- Sens i istota życia na podstawie literatury antycznej, staropolskiej i współczesnej.
- Malowanie piórem przyrody w poezji na przykładzie wybranej epoki literackiej.
- Cierpienie i jego rola w życiu człowieka.
- „Człowiek nie może żyć bez miłości”- własne przemyślenia dotyczące myśli myśl Jana Pawła II.
- „Samotność, cóż po ludziach?” jednostki i samotnicy z wyboru ukazane w dziełach literackich.
- „Serce ma swoje racje, których rozum nie ma.” Waga dewiza B. Pascala dla bohaterów literackich.
- Dziedzictwo historyczne literatury XIX i XX wieku- skarbiec, przekleństwo czy rupieciarnia?
- Słowa Stachury „Chodzę tu, chodzę tam, z tłumem ludzi zawsze sam” – razem ale jednak osobno- motyw samotności w tłumie.
- „Społeczeństwo, któremu trudno wyzbyć się wad narodowych, buduje kolejne kaplice”- Twój komentarz do słów księdza profesora Józefa Tischnera.
- „Stał dwór szlachecki z drewna, lecz podmurowany.” Spuścizna szlachecka a krzewienie polskiej kultury narodowej.
- Humanizm- starożytny rodowów i artystyczna realizacja w poezji Jana Kochanowskiego.
- Pamiętnikarstwo i motywy autobiograficzne w literaturze.
- Motywy biblijne i uniwersalne jej wartości przenienione do literatury i sztuki późniejszych epok.
- „Dobro i zło muszą istnieć obok siebie, a człowiek powinien dokonywać wyboru”. Refleksja nad słowami M. Gandiego?
- Dzieło literackie- efekt znudzenia rzeczywistością? Czy nijaka codzienność może stanowić inspirację do stworzenia wybitnego dzieła literackiego?
- Wędrówka i doświadczenia podróżnika w dziełach literatury polskiej i powszechnej.
- Tradycja- awangarda, realizm- deformacja? Który sposób interpretowania świata bardziej odpowiada Twoim gustom czytelniczym? Uzasadnij swój wybór, odwołując się do wybranych tekstów literatury I połowy XX wieku.
- „Tragedia jest tam, gdzie jest wybór”- refleksje dotyczące tragizmu ukazanego na przestrzeni wieków.
- Tragizm samotników i ich ponadczasowy wymiar ukazany w wybranych przykładach literackich różnych epok.
- Poezja Krzysztofa Kamila Baczyńskiego jako świadectwo tragizmu pokolenia Kolumbów.
- Wartości uniwersalne czy przemijające fanaberie? Przedstaw na dowolnie wybranej epoce literackiej.
- „Uczyniwszy na wieki wybór, w każdej chwili wybierać muszę” Jerzy Liebert. Trudne wybory bohaterów literackich w różnych epokach.
- Okupacja- wojenny obraz Warszawy.
- Wiara, nadzieja, miłość- motywy biblijne, którymi zainspirowany był Czesław Miłosz.
- „Wielkie dzieła literatury światowej nie są na ogół optymistyczne, ale nie odbierają nadziei”. Refleksje dotyczące mysli Przybosia, na podstawie wybranych utworów.
- Literatura- czyściec duszy?
- „Wielkie dzieła literatury światowej nie są na ogół optymistyczne, ale nie odbierają nadziei” (J. Przyboś). Refleksje dotyczące mysli Przybosia, na podstawie wybranych utworów.
- Powstania narodowo- wyzwoleńcze- ich tragizm i wielkość ukazane na przestrzeni różnych epok literackich.
- Motyw władzy, powołania, zobowiązania, zaszczytu, pokusy ukazany w wybranych dziełach literackich?
- Władza – zaszczyt, obowiązek, siła niszcząca?
- Katastrofa zakończenia „Lalki” i happy end „Nad Niemnem”- Twoje refleksje.
- Interpretacja słów Miłosza: „Od nas także zależy, co w dziełach widzimy”. Refleksje po spotkaniu z klasyką literacką.
- „Żaden utwór literacki nie przerobi ludzi, są wszakże takie, które ich pobudzają do przetwarzania się.” Potwierdź prawdziwość aforyzmu Świętochowskiego wybranymi przykładami literackimi.
Zamów gotowce z polskiego.
Komplet 86
|
|